Głównym celem strategicznym PCZ jest zwiększanie wartości organizacji, wzmacnianie pozycji na rynku usług medycznych, rozwinięcie wysokospecjalistycznych technologii leczniczych i diagnostycznych przy uwzględnieniu wysokiej efektywności wykorzystania posiadanych zasobów kadrowych i rzeczowych.
Spółka rozpoczęła proces długofalowych działań mających na celu skuteczne konkurowanie na rynku świadczeń opieki zdrowotnej. Celem tych działań jest utworzenie nowoczesnej organizacji nastawionej na pacjenta funkcjonującej według jasno zdefiniowanych procedur, która przetrwa na rynku, a być może powiększy swoją działalność.
Cele te na własne potrzeby zdefiniowaliśmy jako dwa projekty:
4U – (for You) DLA CIEBIE, TOBIE (Pacjencie, Pracowniku)
Usprawnienie jakości - zdefiniowana misja, kultura organizacyjna, podniesienie jakości usług, innowacyjność, nowe technologie,
Usprawnienie organizacji – zdefiniowanie zasad i procedur funkcjonowania kluczowych procesów,
Usprawnienie zarządzania – budowa nowoczesnych mechanizmów pomiaru działalności pozwalających na bieżące reagowanie,
Usprawnienie finansów – optymalizacja kosztów działalności i maksymalizacja przychodów przy posiadanym potencjale,
Projekt pozwoli na zbudowanie nowoczesnej marki.
2B – (to be) BYĆ, PRZETRWAĆ (przetrwanie na rynku)
Bezpieczeństwo Pacjenta – procedury postępowania z Pacjentem gwarantujące najwyższy z możliwych efekt leczenia, dające Mu na każdym etapie poczucie bezpieczeństwa,
Bezpieczeństwo Szpitala – odpowiednie procedury dokumentowania, rozliczania, działanie i wdrażanie projektów w odniesieniu do ryzyka takiej działalności.
Projekt pozwoli nam na zbudowanie stabilnej marki, reagowanie na zmiany i pozostanie na rynku.